Sunday, April 26, 2015

Atasi penyakit SLE dengan segera

No comments    
categories: 
SLE??
Systemic Lupus Erythematosus (SLE) adalah penyakit kronik auto-imun di mana badan pesakit menghasilkan protein darah dengan banyaknya. Protein darah yang dipanggil antibodi ini dengan sendirinya memberi tindak balas terhadap tisu seseorang. Punca penyakit SLE tidak diketahui.


Sejarah
Lupus ialah perkataan Latin bagi serigala. Erythematosus bererti ruam merah. Pada tahun 1851, Dr. Cazenave telah menjumpai ruam merah di muka seorang pesakit yang kelihatan seperti gigitan serigala. Beliau telah menamakan ruam berkenaan Discord Lupus Erythematosus (DLE).
Pada tahun 1885, Sir William Osler telah mengenalpasti bahawa ramai orang yang mengidap lupus mempunyai penyakit yang bukan sahaja melibatkan kulit tetapi turut melibatkan organ dan sistem lain. Beliau telah menamakan penyakit tersebut Systemic Lupus Erythematosus (SLE). Lebih kurang 90% pengidap SLE adalah wanita sementara 10% adalah lelaki dan kanak-kanak. Lebih kurang 90% wanita yang mengidap SLE berada di dalam lingkungan umur boleh hamil iaitu di antara 15 hingga 50 tahun. Ratio pengidap SLE:
Di Barat, di kalangan Afro-Caribbeans – 1 dalam 250 –500 orang
Di Amerika Syarikat – 1 dalam 2,000 orang
Di negara China – 1 dalam 1,000 orang
Di Malaysia dianggarkan lebih daripada 10,000 orang telah disahkan mengidap SLE dalam jangka masa 30 tahun kebelakangan ini. Namun demikian, PSLEM percaya ada ramai lagi mereka yang mengidap SLE yang belum disahkan.

Jenis-jenis Lupus
·         Discoid Lupus Erythematous (DLE)
-       Hanya melibatkan kulit
-       Jarang merebak ke organ lain
·         Systemic Lupus Erythematosus (SLE)
-       Boleh merebak ke organ lain
-       Boleh mengakibatkan kematian


RAWATAN
Rawatan bagi pesakit SLE bergantung kepada simptom yang dialaminya dan betapa teruknya simptom-simptom itu. Dalam merawat SLE, doktor mesti mencegah radang, merawat radang, serta meminimakan kerosakan dan komplikasi organ.
Rawatan utama bagi SLE, melibatkan penggunaan kortikosteroid dan kortikosteroid yang biasa digunakan ialah predinosolone. Kesan sampingan jangka panjang penggunaan kortikosteroid termasuklah lemah tulang (osteoporosis), tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, kandungan gula dalam darah yang tinggi (diabetes), kerosakan kepada arteri, jangkitan, serta katarak.

BAGAIMANA MENGATASINYA??
Tentu anda pernah dengar mengenai produk laris ini kan? Jika anda sedang mengandung, maka suplemen vivix ini tidak sesuai kerana ia mengandungi anti-oksidan yang tinggi.

VIVIX adalah penyelesaian terbaik bagi penyakit SLE


Antara suplemen lain tuk pengidap SLE ibu mengandung :
·         Omegaguard : pengambilan OMEGA 3 dapat melambatkan onset pesakit SLE dan membantu meningkatkan jumlah lipid dalam darah pesakit.
·         Ostematrix    : penggunaan steroid dalam masa panjang boleh menyebabkan kehilangan kalsium dan menyebabkan kehilangan kalsium dan menyebabkan osteoporosis di kalangan pesakit SLE. Jadi pengambilan kalsium yang lengkap dengan vitamin D amat penting bagi memastikan pesakit SLE mempunyai bekalan kalsium yang mencukupi. Vitamin D membantu penyerapan kalsium.
·         Esp                 : esp cukup dengan 14g protein dan 500mg kalsium untuk setiap hidangan. Ianya bersifat alkali yang menaik. Jadi ianya dapat membantu proses untuk meneutralkan kembali keadaan asid yang terhasil secara berlebihan dalam perut.
·         B complex    : mencegah anemia dan penting untuk proses pembiakan sel darah merah, mencegah stress dan menguatkan antibody tubuh, penting untuk kesihatan mata, kulit, kuku, dan rambut, meransang untuk pertumbuhan kanak-kanak, menghasilkan tenaga dan membantu meningkatkan kemampuan berfikir.


kenapa pulak saya bagi pendua bagi pesakit SLE selain dari VIVIX??
td kata SLE adalah penyelesaian...
ini kerana vivix tidak sesuai untuk ibu mengandung.kandungan anti oksidan yang tinggi boleh menjejaskan proses kehamilan ibu tersebut. bagus kn SHAKLEE..x boleh yang ni ada yang lain pulak sebagai backup..hehe

Shaklee’s Distributor

      ID : 1186983
      Sebarang pertanyaan boleh menghubungi melalui watsap/pm
      saya di talian 01126024678
      Saya akan ‘consult’ anda mengikut keperluan dan masalah anda


0 comments:

Post a Comment