Sunday, August 07, 2016

Healing Crisis : Apa kesannya pada seseorang

No comments    

Healing crisis..
Apa kena nak bincang pasai healing crisis pulak ni. Haa ni pasai ramai sangat cik kausar dengaq orang ramai duk bising salahkan itu ini sakan. Sebenarnya dorang sedang alami healing crisis. Kalo dalam shaklee, healing crisis biasa je berlaku. Kan namanya jugak proses detox !


Ni story mory cik kausar tau.. testimoni langsung diri sendiri hehe.

Saya alami healing crisis ni masa consume alfalfa. Waktu tu memang berdebar sakan.. mana taknya, jerawat sakan duk beraya kat muka ni.kalo jerawat biasa boleh tahan lagi.ni jerawat batu.. walaupun hanya 2 3 yang singgah, tetap sakit beb !!

Dah laa penah ada bad story psai salah pakai kosmetik dulu sampai muka jadi macam alien..lagilah trauma hehe

Bila tanya kak idah (neni shaklee saya). dia cakap 'abis sampai bila nak simpan toksin-toksin tu dalam kulit, bagi dia keluar semua sekali dengan detox alfalfa'.hehe

Saya pom tak cepat melatah, lagipun saya yakin 100% dengan kandungan vitamins yang saya consume. Masa ni lah saya belajar tentang healing crisis. Apa itu healing crisis.. bila berlaku healing crisis, apa tindakan yang perlu dilakukan..

Saya teruskan juga makan alfalfa disamping konsisten pakai pencuci muka nutriwhite shaklee. Selang beberapa hari, alhamdulillah healing crisis saya hilang dari radar. Jerawat batu saya hancus musnah.

Ghupanya itulah sisa-sisa toksin lebihan dari penyalahgunaan kosmetik dulu yang sebabkan jerawat menghuni muka saya sampai meninggalkan parut dalam. Alahaiii..mujur ada alfalfa detox habis sisa toksin,toksin tuh. Alhamdulillah saya bersyukur.

Kenapa berlakunya proses healing crisis pada tubuh korang? Antara sebabnya :

1. STRESS YANG BERPANJANGAN
2. TIDUR YANG TIDAK CUKUP / KURANG TIDUR
3. DIET YANG TIDAK BETUL
4. KEKURANGAN NUTRISI

Mujur ada alfalfa ..hehe

Healing crisis ni berbeza pada setiap individu tau. Ikot tahap kekebalan toksin dalam tubuh memasing. Ada yang langsung takde healing crisis

So jangan lah takot pulak bila berlakunya healing crisis ni. Jangan pulak berhenti makan suplemen shaklee tu bila berlaku healing crisis. Teruskan je tau..detox dalam badan anda sedang diproses

Apepom masa berlakunya healing crisis..banyakkan lagi minum air masak untuk memudahkan proses penyembuhan.

Founder @shakleebysar
Kauthar mohd


0 comments:

Post a Comment