Monday, August 22, 2016

Vitamin E boleh meningkatkan kemampuan Reproduktif

No comments    

Setiap orang yang dah mendirikan rumahtangga mesti mengharapkan cahaya mata sebagai penyeri hidup mereka. Tapi tak semua orang bernasib baik dapat zuriat seawal selepas berumahtangga.

Sedangkan bila jumpa doc, dikatakan semua normal. Takde apa-apa masalah. Iya.. memang ianya soal rezeki. Tapi sebagai seorang manusia kita perlu berusaha sehabis daya untuk dapatkan zuriat penyambung warisan.

Kita kena paham dan hadam apa punca di sebalik diri kita. Apa yang tidak kena dengan diri kita sebagai orang yang akan produce zuriat tersebut. Mungkin saja di sebabkan faktor pemakanan dan kekurangan sumber nutrisi yang menjadi punca.

Vitamin E ni memang sangat sinonim sekali dengan kesuburan. Kita paham yang vitamin E boleh membantu meningkatkan keaktifan sistem reproduktif. Tapi vitamin E yang bagaimana?
Kalau kausar, memang akan pilih vitamin E yang diproses secara semulajadi tanpa anasir-anasir yang boleh merosakkan zat di dalamnya. Pilihan saya semestinya Vitamin E Shaklee.

Kita lihat apa yang membuatkan saya sangat tertarik dengan vitamin E Shaklee ni. Vitamin yang menjadi kegemaran suami saya sekarang ni.. auuuwwww malu I ehe.

KELEBIHAN VITAMIN E :

* melindungi jantung. Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.

* mempertingkatkan kemampuan reproduktif. Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif.

* anti penuaan. 1 kapsul vita E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, jerawat dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan tona kulit muka, dada dan otot peha.

* anti oksidan yang kuat. Pengambilan lebih dari 1200IU sehari untuk anti oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.

* kelestarian arthritis. Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.

* menghalang keguguran. Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid

* memperbaiki parut. Memperbaiki bengkak dan ulser kulit


Memang seharusnya lah kausar sayang nak tinggal vitaminss ni. Banyak sangat kebaikan yang membantu kehidupan kausar agar lebih sihat.

Korang tau tak, seseorang perlu mengambil 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam, 500g badam untuk menyamai 400IU vitamin E.

Takkan tiap hari nak makan semua ni bhai..alolo penat la eden kan. Baik telan aje yang dah dikapsul. Ngap ngap abis citer, haa dapatlah khasiat tu. Seronok kan bila hidup penuh kemudahan.
Yihaaaaaa

Nak dapatkan vitamin E untuk kesihatan korang yang berpanjangan. Boleh terus hubungi kausar di talian 01126024678.

Atau boleh juga walk in terus ke branch dengan menggunakan ID NO 1186983, Siti Kauthar Binti Mohamad.

Shaklee :   Selamat Suci & Semulajadi


0 comments:

Post a Comment