Thursday, August 25, 2016

Travelog pregnancy | Pengalaman Hamil kali pertama

No comments    
Dari jarak dekat
Dari jarak jaoh (bersama suamiku & sepupu ku)

Acah-acah nak buat travelog kausar ni tapi jadi benda lain.. hehe. Tapi memang la kan, First time preggy ni memang eksaited lelebih kan.. berbunga riang. Kadang kalau shopping barang baby pom semua nak beli. Aiyooo memang ke laut jadinya.

Termasuklah kepentingan nutrisi untuk tumbesaran baby dalam perut ni hah.. kausar memang awal-awal lagi dah niat nak bagi shaklee. Survey awal lagi cik jah oiii. Di sahkan hamil terus order.. cia cia cia

Ni serba ringkas travelog kehamilan kausar. Memberi seribu satu kepuasan.

MASA HAMIL :

# Trimester pertama #
Suami tak cakna sangat masa aku cakap nak consume set hamil shaklee. Tapi dia ikot kan sebab aku xplain tentang kepentingan nutrisi yang terbaik untuk bayi dalam kandungan. Aku taknak supply pada anak vitamins sintetik. Maknanya apa yang dapat pom sintetik jugak la kan. Ohhh No

# Trimester kedua dan seterusnya #
Tapi bila masok trimester kedua, suami mula ingatkan aku tentang pengambilan vitamins shaklee dan tak kisah langsung aku tak ambik ubat klinik. Kenapa? Haaa tunggu kesimpulannya naaa


MASA PANTANG :

Suami mula tanya ada lagi tak stok vitamins untuk pantang? Kalau takde order la cecepat.. nampak tak perubahan kat situ. Okeh aku dah senyum sampai ke gusi. Ambik fon terus col HQ to place order. Tapi masa order tu lambat ckit, jadi aku menanggung sembelit dalam 3hari lepas bersalin. Lepas vitamin dah sampai, semua dah smooth hokeeyyy

Dah habis pantang, suami masih lagi tanya stok vitamin C ada lagi tak? Penting sangat tu untuk imun bb Raudhah. Okeh aku sengih lagi.

Love my syuben yang sangat memahami dan tahu apa yang terbaik untuk kesihatan anak dan isterinya.


KESIMPULANNYA :

Lepas suami tengok dan lihat sendiri hasilnya, hambikk kau cik jah dia dah loving2 gitu dengan vitamins shaklee. Lagipun ni haaa buku nutrisi ada depan mata. Dia tahu vitamin shaklee hanya 100% semulajadi. Macam mana taknak percaya bila vitamins shaklee ada kajian khusus oleh saintis dan di buat jurnal tentang perihalnya.

Sekarang suami pom dah makan vitamins jugak U..

Sayangkan kesihatan sebelum sayangkan benda lain. Jaga dalaman sebelum dalaman makan diri. Bukan diri sendiri menangis tapi orang tersayang pom turut menangis.

Saya consume bukan sesaja main hentam tapi saya mengkaji dulu tentang vitamins ni. Cari maklumat dulu. Timbang baik buruk. Nak masuk dalam anak tekak sendiri takkan main serbu je..

Kini saya bahagia dengan apa yang boleh memenuhi kadar kesihatan maksimum saya. Saya suka kalau dapat berkongsi dan menyebarkan kebaikan pada orang lain pula. Auwww

Founder mysarbeauty

Siti Kauthar Bt Mohamad
1186983
Cod Sg Buloh (weekend only)
Postage ke Seluruh Malaysia Terutama Sabah Sarawak dan Brunei
01126024678


0 comments:

Post a Comment