Tuesday, August 02, 2016

Shaklee Produk Mesra Alam (World Class)

No comments    

Kadangkala, kamu melakukan sesuatu kerana ianya menguntungkan perniagaan kamu. Dan kadang kala, kamu melakukan sesuatu hanya kerana naluri kamu mengatakan bahawa kamu perlu melakukannya.

Ketahuilah.. jika ia dilakukan atas niat membantu meningkatkan kesejahteraan orang lain. Kamu pasti akan turut bahagia.

Oleh itu sejak 50 tahun lalu, Shaklee telah mempelbagaikan usahanya untuk menerajui inisiatif pemuliharaan alam sekitar serta menyokong usaha-usaha kebajikan dan kesejahteraan sosial.

Shaklee yang ditubuhkan pada 1956 ialah syarikat pertama di dunia yang diiktiraf Climate Neutral dan berjaya mengimbangi sepenuhnya pelepasan CO2 daripada segala aktivitinya bagi menjana impak sifar bersih terhadap alam sekitar.

1956 Dr. Forrest C. Shaklee mengasaskan sebuah syarikat berteraskan Living in Harmony with Nature® yang komited membangunkan produk-produk yang dapat meningkatkan kesejahteraan insan dan bumi ini.

Ini merupakan serba sedikit tentang Shaklee yang sangat mengujakan : beliau bukan saja membangunkan produk mesra alam tetapi pejabat-pejabat shaklee juga sangat mesra alam. Hebattt bukan !!

2000 - Shaklee membuka Ibu Pejabat Dunia miliknya, salah satu bangunan hijau pertama di dunia yang mampu menjimatkan tenaga dengan cekap dan memenangi anugerah. Ia dibina dengan menggunakan bahan-bahan daripada sumber yang berkekalan termasuk kayu yang diiktiraf mampan, karpet dan plastik kitar semula.

Pada 2001, Shaklee telah dianugerahi Savings by Design Energy Efficiency Integration Award oleh Institut Arkitek Amerika.

Manakala pada tahun 2006, Buat julung-julung kalinya sempena ulang tahun syarikat ke-50 di San Francisco, Shaklee menganjurkan persidangan peneutralan karbon melalui inisiatif pengimbangan pelepasan gas rumah hijau.
Ia dihadiri oleh kira-kira 10,000 peserta.

2006 Shaklee terpilih sebagai Climate Leader EPA A.S., yang berazam untuk mengekalkan impak sifar bersih terhadap perubahan iklim dan mengimbangi pelepasan gas rumah hijau sebanyak 100% sehingga tahun 2009.

2007 Shaklee menjadi ahli pengasas Business Council on Climate Change, sebuah organisasi perniagaan yang menjadi inspirasi dan model pemuliharaan global dengan pelaksanaan pelbagai usaha yang berkesan dan menjimatkan bagi menangani krisis perubahan iklim.

Shaklee mempunyai saintis²nya sendiri untuk mengkaji setiap bahan dalam produk sebelum di hasilkan di kilang yang juga mesra alam.

Adakah produk yang bertaraf dunia dan telah memberi kesihatan yang baik kepada penggunanya patut di katakan mahal? Sedangkan ianya dihasilkan oleh pakar² saintis terkemuka.

Jom sihat dengan produk yang diyakini dan semulajadi :-D

Ikhlas dari
Founder shakleebysar

Sesiapa yang ingin membeli vitamins boleh terus contact cik kausar di talian yang tertera @ kepada yang berkeinginan untuk membeli sendiri vitamins di branch shaklee tetapi bukan ahli. Boleh la menggunakan ID siti kauthar Mohamad 1186983 untuk dapatkan harga yang lagi berbaloi.

Selamat shopping untuk sihat.. anda orang yang bijak :-D


0 comments:

Post a Comment