Thursday, August 04, 2016

tips memenuhi nutrisi ketika hamil

No comments    


Seringkali kita dengar orang mengandung menghadapi pelbagai kesukaran. Apakah kesukaran tersebut boleh merencatkan aktiviti seharian? Apakah kesukaran tersebut? mama yang menghadapinya mesti lebih memahami kan !!

~ HB Low
~ krem kaki
~ Alahan teruk di awal kehamilan @ sehingga saat kehamilan
~ kencing manis
~ darah tinggi
~ muntah-muntah
~ hilang selera makan
~ lesu sepanjang hari

Lain orang lain lah alahannya.. tapi takkan kita nak biarkan ia menghantui kita sehingga kita merasa serik untuk menambah kouta..hehe

Jadi, Shaklee telah merumuskan produk kesihatan semulajadi yang sangat ketandusan pada masa sekarang. Kecukupan nutrisi kepada ibu-ibu amat penting sekali. Ini kerana kesihatan anak bergantung kepada nutrisi yang lengkap pada mama sekalian.



Antara vitaminss yang diperlukan oleh mama :

1)  Vitalea Iron Formula
~ penambahan tenaga segera. Ianya memberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membanti sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

~ pelengkap nutrisi. Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran dan mengidap anemia.

~ keupayaan sistem produktif. Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

~ metabolisma. Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

~ elemen penting pada sel tubuh. Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon serta menjaga kesihatan tirod.

~ melindungi organ. Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

2)  Energizing Soy Protein
~ awet muda. Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan kerap adalah kunci kepada awet muda.

~ baik untuk hormon. Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya deng isoflavens, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.

~ baik untuk prostat. Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam  badan sebelum ia menukar sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemuliharaan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

~ kulit remaja. Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

~ pembekal tenaga. Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, mak ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain dan insomnia dan tekanan.

~ membaiki pigmentasi. Membaiki masalah rambut seperti rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

~ membaiki memori. Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

3)  Sustained Released Vita C 500mg
~ membentuk kolagen. Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut & menghalang otot menjadi lembik.

~ membaiki simpton pendarahan. Kekurangan vit c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, ruam dan kulit kasar.

~ memerangi kanser. Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapus rasikal bebas sebelum ia menyerang sel kita.

~ peningkatan sistem imun. Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Mengukuhkan sistem imun, meningkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Meningkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

~ mencantikkan kulit. Ambil vitamin c setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan anti penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

~ memperbaiki insomnia. Ia memperbaiki insomnia, stres masalah berkaitan mental seperti keresahan.

~ mengekalkan kolestrol sihat. Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat,menghindarkan artericlerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan selebral dan skurvi.

4)  B complex
~ menukar makanan kepada tenaga. Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga & sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

~ melawan tekanan. Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

~ membantu tumbesaran. Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

~ rambut beruban dan gugur. Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

~ baik untuk mata. Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian.

~ mencegah anemia. Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat & antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan sistin untuk kesihatan kardiovarkular, merawat @ mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk laut @ darat.

~ meredakan senggugut. Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

~ detoksifikasi. Meredakan alahan.

~-mencegah perlcche. Dikenali juga sebagai kerekahan mulut, mencegah jangkitan lidah, nafas berbau.

5)  Ostematrix
~ menguatkan tulang. Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (ricket dewasa), kuku rapuh, ekzema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

~ memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthrisis.

~ meringankan stres. Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stres.

~ memperbaiki masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

~ pengalkalian tubuh. Kalsium adalah mineral alkalin. Dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

~ memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

~ vitamin D

~ magnesium

6)  Omegaguard
~ Asid lemak. Omega3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan. Omega3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA & DHA secara berkesan oleh badan.

~ mencegah penyakit saluran darah dan strok. DHA & EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar.

~ membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori.

~ meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru.

~ menentang kanser. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

~ memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis). Ia mencegah artritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.

~ mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan.

Bila nutrisi kita cukup maka kita akan yakin bahawa penyaluran nutrisi kepada anak juga cukup. Hati ibu mana yang tak senang kan bila proses kehamilan kita lancar dan memberangsangkan.

Haa... apa lagi, kepada bakal ibu-ibu hamil @ sedang hamil. Kamu digalakkan untuk mengamalkan nutrisi penuh dari set hamil shaklee. Amat diyakini 100% selamat suci dan semulajadi.

Untuk membuat tempahan boleh la menghubungi cik kausar di talian yang tertera @ boleh juga walk in terus ke branch shaklee yang berdekatan kamu menggunakan ID saya 1186983 dengan harga yang berpatutan. Seterusnya boleh menghubungi saya untuk konsultasi percuma.

Ingin bersama-sama kami melebarkan bisnes kesihatan ini, boleh terus hubungi saya. Saya akan guide kamu maju bersama team saya.

0 comments:

Post a Comment