Friday, August 12, 2016

Zat besi : Penting ke

No comments    
Assalamualaikum para pembaca yang kiut miut..
Entry kali ni cik kausar nak kongsikan tentang multivitamin yang menjadi nutrisi penting dalam tubuh badan kita.
Kita seringkali lupa untuk memenuhi keperluan badan kita sendiri. Malahan kita memenuhinya dengan makanan-makanan yang langsung tidak mempunyai zat. Jika kita tengok dan perhati gelagat orang sekeliling kita, kita akan perasan bahawa mereka ini langsung tidak memikirkan tentang penjagaan kesihatan mereka.

Pada zaman yang serba cepat sekarang, kita amat memerlukan suplemen untuk mengganti keperluan nutrisi yang kita tak dapat dari sumber pemakanan. Oleh itu, shaklee telah merumuskan multivitamin dan mineral yang pertama di dunia. Asalnya vitamin di kenali sebagai vitalize - mineral yang berbentuk cecair. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang di ekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Ia disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina.

Manfaat Vitalea Iron Formula :

1. Penambahan tenaga segera. Pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

2. Pelengkap nutrisi. Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting     akibat amalan diet tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.

3. Keupayaan sistem produktif. Penting untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

4. Metabolisme. Sangat membantu stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

5. Elemen penting pada sel tubuh. Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon serta menjaga kesihatan tirod.

6. Melindungi organ. Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.


Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan vitalea shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vitalea telah di pilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam public Interest pada tahun 2000.

Multivitamin semulajadi seperti ini memang kita tunggu-tunggu kan. Say no to vitamins sintetik. Kita mampu memilih malah kita sememangnya berhak memilih mengikut keperluan dan kehendak tubuh badan kita.


Jom sihat dan bertambah sihat dengan vitamin semulajadi..

Untuk dapatkan konsultasi percuma boleh hubungi cik kausar di talian yang tertera

Shaklee Independent Distributor
Siti kauthar bt Mohamad
ID No 1186983
Wassup 0145154928
Calling/sms 01126024678

Shaklee |  Selamat  Suci  Semulajadi

0 comments:

Post a Comment