Sunday, June 19, 2016

My feveret vitamins

No comments    

Kalau ditanya apakah vitamin paling sangat tersangkut tersayang dan terrr lagi..

Saya jawab Osteomatrix laa.. awatnya oste?
Sebab oste buat bontot saya tak terseksa..hahaha

Saya mulamula nak cuba oste terfikir² dulu.. 'ok ke kalo skip vitamin oste ni, boleh minum susu je kot' almaklum nak kurangkan bajet hahaha. Tapi saya ambik jugak masa preggy sebab lebih fikirkan kandungan dalam perut mama nie. Ofcoz tujuannya nak dapatkan kalsium penuh untuk anak dalam kandungan dan untuk saya jugak. Almaklumlah saya selalu ingat2 lupa nak minum susu..lebihlebih lagi bila blik kampung.

Tapi sepanjang kehamilan, saya perasan saya takde pulak sembelit ke hape..smooth je kluar pepagi :-D. Eh..orang cakap time preggy seksa sembelit akan muncul. Alahai ghupanya² oste yang bantu saya clear kan keadaan. Bukan tu saja... malahan saya rasa kurang sakit² tubuh terutama bahagian belakang.

Tengok.. nak satu manfaat tapi berkali² manfaat yang saya dapat hanya dengan consume OSTEOMATRIX.

Dengan rasminya saya teruskan sehingga sekarang.. tapi time pantang ada la jugak merasai peritnya sembelit, 2jam dalam tandas cik jah. Inilah akibatnya lupa nak place oder bila dah abis vitamin (jangan buat cenggini eh) sakit tau sembelit..huhu.

Ini pengalaman saya.. uols gimana?



0 comments:

Post a Comment