Friday, November 11, 2016

Tips hilangkan sakit gigi

No comments    

TIPS HILANGKAN SAKIT GIGI

Kalau dah sakit gigi nih memang naya.. boleh demam kena penangan denyutan sakit tu. Aiyooo semua keja tak jadi.

Kali ni dengan suka hatinya kausar nak share beberapa tips meredakan sakit gigi yang tengah berdenyut sakan.

1. Boleh berkumur dengan air garam. Campurkan satu sudu kecik garam dalam segelas air suam. Then berkumur dengan air garam tu. Buat setiap malam sebelum tidur sehingga anda rasa lega tempat sakit tu. Gigi pom akan bersih sakan..hee

2. Boleh menggunakan hirisan bawang putih. Hiris nipis bawang putih, letakkan di tempat gigi berlubang yang sakit tu. Sumbat dengan sikit kapas untuk kemaskan kedudukan bawang kat tempat sakit. Biar beberapa minit, sampai sejam pom ok. Lepastu baru boleh buang kapas dan bawang tu balik. Ulangi secara kerap.

3. Menggunakan hirisan limau nipis. Hiris limau, ambik air perahannya then campur dengan sedikit air suam. Berkumur dengan air tersebut. Ulangi secara kerap sampai hilang sakit (jangan telan air kumur tu tau, banyak bakteria).

4. Kunyah cengkih di kawasan tempat gigi yang sakit. Buat setiap hari sehingga sakit reda. (Jangan mengelat yea)

Ini antara tips hilangkan sakit gigi. Selamat beramal


Paling mudah, takmau susah-susah cenggitu. Nak cara moden tapi selamat dan suci. Boleh telan saja VITAMIN C. Konpem akan hilang sakit gigi. Malahan boleh cegah dan memperelokkan tekstur gigi kita agar kekal sihat.

Beware.. terutama mama preggy. Memang kerap sakit gigi. Sebabnya anak dalam kandungan dalam serap dan ambik kalsium mama. So mama kenalah topup balik apa yang kurang agar nutrien cukup


0 comments:

Post a Comment